تولیدکننده‌های بین‌المللی برای اینکه خرید و فروش خوبی داشته باشند از ابزارهای مختلف - از جمله فناوری اطلاعات - استفاده می‌کنند. در کشور ما تولیدکننده‌های پرتوانی وجود دارند که به‌دلیل عدم وجود فضای رقابتی شرایط فروش بسیار دشواری را تجربه می کنند .

علاوه بر این دیگر عامل کاهش فروش، «بالابودن قیمت تمام شده» کالاهای تولیدی - به‌دلیل هزینه‌های سرباری بالا در مراحل تولید - است. این هزینه‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارد. مهمترین این عوامل «هزینه خرید مواداولیه» است. یک بنگاه تولیدی هر مقدار که در خرید مواداولیه - چه از نظر کیفیت و چه از نظر قیمت - موفق‌تر عمل کند، قیمت تمام شده پایین‌تر و سود بیشتری خواهد داشت.

طی چند سال گذشته بسترهای B2C  و C2C بین مردم ایران رونق خوبی گرفته ولی متأسفانه بستر B2B در صنعتمان جایی ندارد. دلیل این مشکل عدم شناسایی نیاز بنگاه های اقتصادی است.

مهمترین مقوله در بحث استفاده از این ابزارها، «فرهنگ‌سازی در استفاده درست» از آنهاست. بنگاههای اقتصادی باید به این باور برسند که برای خوب فروختن و خوب خریدن و همچنین برای بقا در دنیای رقابتی، باید به‌جای استفاده از روشهای سنتی تجارت، از روشهای مدرن - از جمله فناوری اطلاعات - استفاده کنند .

«تمام صنایع به بستری برای بهتر دیده شدن و بهتر مطرح شدن نیاز دارند» تعداد زیادی از تولیدکننده‌های داخلی، در «بستر B2B سایت بین‌المللی علی بابا»، حضور دارند؛ درحالی‌که باید مبلغ قابل توجهی بعنوان حق عضویت سالیانه پرداخت کنند؛ ضمن اینکه آن سایت، شرکت های ایرانی را در اولویت و رده‌بندی‌ خرید و فروش، پایین‌تر از سایر کشورها قرار داده است. 

نقش بازار نساجی ایران

بازار نساجی ایران با فراهم آوردن بستری مناسب بر مبنای فناوری اطلاعات در کشور خودمان این امکان را برای تمام تولید کنندگان فعال در صنعت نساجی فراهم کرده که تمامی آنها بتوانند بدون دغدغه‌های مختلف - مانند مشکل تبادل ارز و محدودیت خرید و فروش و... - در کنار رقبایشان قرار گیرند، خدمات و محصولاتشان را عرضه کنند و با تأمین‌کننده‌ کالاهای مورد نیازشان به‌راحتی ارتباط برقرار کنند، و به میزان قابل توجهی موفقیت کسب کنند. در این شرایط مقدار خیلی زیادی در هزینه‌های پنهان تولید صرفه‌جویی حاصل خواهد شد و در نهایت با کاهش بهای تمام شده کالا در موفقیت بنگاه تولیدی خود نقش تعیین کننده‌ای خواهند داشت.

کلاریکو - متن - تصویر