راهنمای کامل خرید کالای خواب

کالاهای خواب اصل و باکیفیت باید دارای چندین ویژگی خاص و منحصر به فرد باشند تا آنها را از سایر ‏کالای خواب تقلبی و بی کیفیت جدا و متمایز کند بطور کلی مهمترین این ویژگی ها به قرار زیر است: 

·        ضد الکتریسته بودن کالاهای خواب 

·        قابلیت بالای آنها در جذب رطوبت

·        ضد باکتری بودن

·        دارای قابلیت ضد آلرژیک

·        کیفیت و دوام بالای کالاهای خواب

·        تنوع و گوناگونی رنگ و جنس و زیبایی در طرح ها

·        ارائه قیمت مناسب متناسب با قابلیت‌های آن

·        بسته بندی محصول

در ادامه اهمیت هر یک از این ویژگی‌ها را در کالاهای خواب بررسی می‌کنیم:‏


‏۱-‏ ضد الکتریسیته بودن کالاها

دچار ریزش مو و موخوره هستید؟ نمی توانید دلیل آن را پیدا کنید؟ تحقیقات نشان داده‌اند که جنس روبالشتی ‏می تواند یکی از دلایل ریزش مو و موخوره باشد. اگر از پارچه‌های نامناسب به عنوان روبالشتی استفاده کنید در ‏هنگام خواب با کشیده شدن سر یا مو روی آن الکتریسیته و اصطکاک ایجاد می‌شود که به موهایتان آسیب ‏می‌زند. اما کالای خواب با کیفیت در جنس روبالشتی و محصولاتشان از پارچه‌هایی با قابلیت ضد الکتریسیته استفاده ‏می‌کنند. بنابراین علاوه بر خوابی راحت می توانید از حفظ سلامت موهایتان هم مطمئن شوید.‏


‏۲-‏ جذب رطوبت بالا

خانم‌هایی که به سن میانسالی می‌رسند در دوران یائسگی اغلب از گرمای زیاد و گرگرفتگی‌های مداوم شکایت ‏دارند. به ویژه گرگرفتگی‌هایی که به صورت شبانه رخ می‌دهند احساس ناخوشایندی را در خانم‌ها ایجاد می‌کنند. ‏چون باعث می‌شود به شدت عرق کنند. کالای خواب با کیفیت مثل ست روتختی و ست ملحفه تشک و روبالشتی ‏دارای قابلیت جذب رطوبت بالایی هستند. بنابراین احساس خشکی و خنکی بیشتری را به افراد منتقل می کنند.‏ همچنین اگر در محیط‌های گرم و مرطوب زندگی می‌کنید کالاهای خواب با این ویژگی یکی از انتخاب‌های خوب برای ‏داشتن خوابی راحت و خنک است.‏

 

‏۳-‏ ضد باکتری بودن

قارچ‌ها و باکتری‌ها در محیط‌های تاریک و مرطوب به خوبی رشد می‌کنند. جذب رطوبت بالای کالای خواب مانند ملحفه، روبالشتی و روتختی مانع امکان رشد هر گونه باکتری و قارچ می‌شود.


‏۴-‏ ضد آلرژی

شاید برایتان عجیب باشد ولی برخی از افراد به پرز پارچه حساسیت دارند و دچار عطسه پی در پی می‌شوند. ‏کالاهای خواب اغلب با قابلیت ضد آلرژی ارائه می‌شوند. اما مزایای ضد آلرژی بودن محصولات خواب فقط ‏برای افرادی خاص نیست. اگر از ملحفه، روبالشتی و سایر محصولات خواب ضد آلرژی استفاده کنید احتمال ‏ابتلای شما به بیماری‌های پوستی تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.‏

 حتما برایتان پیش آمده که در حین خواب یا صبح‌ها (به محض بیدار شدن) در نواحی از پوست دست و پا که با ‏روبالشتی و ملحفه زبر تماس داشته احساس خارش یا خشکی کنید. این یک نمونه از مثال‌های ساده در بروز ‏آلرژی‌های پوستی بخاطر استفاده از کالای خواب زبر و نامناسب است.‏


‏۵-‏ کیفیت بالا

اگر روباشتی، ملحفه، کاور روتختی‌تان کمرنگ و کدر شده و دیگر کیفیت قبل را ندارد باید در اسرع وقت آن را ‏تعویض کنید. اما مدت زمان این تعویض در انواع کالای خواب با کیفیت بازه طولانی‌تری را شامل می‌شود. با انتخاب ‏یک کالای خواب مناسب می توانید مدت زمان بیشتری از کیفیت و دوام آن اطمینان کسب کنید.

جنس و نوع پارچه استفاده شده در کالای خواب یکی از فاکتورهای مهم برای تضمین کیفیت و دوام است. در ‏غیر این صورت استفاده طولانی مدت از یک کالای خواب قدیمی به دلیل افت کارایی می تواند کیفیت خوابتان را ‏کاهش دهد.‏  


۶- تنوع زیاد

دنبال یک مدل روتختی یا کاور ملحفه و روبالشتی خاص می‌گردید؟ بازار نساجی ایران هیچ وقت شما را ناامید نمی‌کند. تنوع بالایی که در طرح، رنگ و جنس محصولات خواب وجود دارد می تواند اکثر سلیقه‌های خاص و منحصر به فرد را پوشش دهد. بنابراین حتما می توانید از میان آن، محصول مورد نظر خودتان را برای داشتن خوابی راحت و رویایی پیدا کنید.

 

۷- قیمت مناسب

اکثر افراد برای خرید یک محصول به دنبال ویژگی‌های خاصی هستند. مثلا برای خرید کالای خواب علاوه بر لطافت و نرمی، جنس پارچه، تنوع رنگ و طرح و بدون شک برایشان مهم است که کالای خواب خود را با قیمت مناسب تهیه کنند. محصولات خواب موجود در بازار نساجی ایران علاوه بر ویژگی‌هایی که در بالا گفتیم، نسبت به قابلیت‌هایشان از قیمت مناسبی هم برخوردار هستند. 

 

۸-  بسته بندی محصول

کالای خواب با برند های متفاوتی که در بازار نساجی ایران موجود است در جعبه های منحصر به فردی بسته بندی شده است که لیبل و مارک برند مربوطه بر روی آن درج شده است که میتوان اصل بودن آن را از موارد تقلبی تشخیص دهید.

 

سخن آخر

حتی زمانی که خوابیم عمرمان در حال گذر است. همانطور که در طول روز با فعالیت و تلاش می خواهیم بهترین کیفیت زندگی را برای خودمان فراهم کنیم. باید از کیفیت و کمیت زمان خواب روزانه‌مان هم مطمئن شویم. نوع بالش، روتختی، ملحفه یا تشکی که روی آن می‌خوابیم بخشی از تجربه خواب شبانه ما هستند. در این مطلب سعی کردیم نکات مهم خرید کالای خواب باکیفیت را در اختیارتان قرار دهیم.

می توانید برای مشاهده انوع مدل‌های کالای خواب به فروشگاه اینترنتی بازار نساجی ایران مراجعه کرده و در این بخش، تنوع بالای کالاهای خواب  دیدن کنید. همینطور با توجه به اطلاعاتی که در این پست ارائه شد دیگر به سادگی می توانید از صحت و اعتبار محصولات اطمینان کسب نمایید.